Ugrás a fő tartalomra

TWENTYSIXº GARDEN


Gyönyörű atmoszféra, harmonikus design, finom ételek, pocsék kiszolgálás. A Twentysix Budapest-ben jártam.



🌴 A dzsungel-láz adott, azaz a rengeteg buja növény megteremti azt a hangulatot, ami miatt páratlan lesz ez a hely és nem tudsz még egy ilyet mondani, ahol a belvárosban egy ekkora méretű látványos és magával ragadó oázist találsz. Igazából egy fotón be se lehet mutatni a teret, egyszerűen el kell menni és megtapasztalni, élőben végigpásztázni a zugokat, befogadni a látványt. 🌴

Amikor megtudtam, hogy januárban megnyitott a Twentysix GARDEN (korábban már voltam itt, de akkor még nem volt telepakolva növényekkel minden), tudtam, hogy mindenképpen el kell majd jönnöm letesztelni. Akartam adni neki egy kis időt, hogy a nyitás utáni gyermekbetegségek kijöjjenek, - ahogy az lenni szokott egy új hely nyitásánál -, és én majd akkor tapasztaljam meg, amikor teljes pompájában élvezhető lesz a hely nyújtotta élmény. Úgy tűnik, sajnos még egy kis időt kellett volna neki adnom...

A Twentysix Shop, House és Studio részeiről most nem ejtek szót, mert a Garden az, ahol az étel és ital születik meg, szuper fúzióban a belső udvar kertjében felszolgálva.

A hely állítása és a szájhagyomány útján hallott "mindig 26 fokos" terével kapcsolatban teljes mértékben kivetni valóm volt, - és habár nem volt a farzsebemben hőmérő - de a fejemet teszem rá, hogy közel sem volt tapasztalható ez a beharangozott kellemes idő, mert hogy az éppen az utcán tomboló orkán erejű szélben kellemesebb hőmérséklet volt, az biztos. Szóval öltözzetek melegen, ha tervezitek, hogy ide jöttök. És ha már tervezésről van szó, akkor mindenképpen foglaljatok időpontot, mert anélkül sajnos nem lehet bejutni, még akkor sem, ha vannak szabad asztalok. Ezt nagyon komolyan veszik, így tervezzetek ezzel jó előre.
Vacsorázni 6-tól, 8-tól, vagy 10-től tudtok, a hely éjfélig van nyitva.

Na de essen szó az ételekről, azaz a lényegről!

Mi a mezzék közül válogattunk, mégpedig ezeket:
- CÉKLA, FETA, KESUDIÓ, ARANYMAZSOLA, BAZSALIKOM
VÖRÖSLENCSE, PARADICSOM, CITROMFŰ, TÁRKONY
CÉKLÁS HUMMUSZ
ROSTON SÜLT RÉPÁK, KARAMELLIZÁLT DIÓ, NARANCS
BULGUR, SÜTŐTÖK, FRISS PETREZSELYEM



Az ételek mennyeiek voltak, a fűszerezés és az összeállítások is el voltak találva. A gin-tonicok is megállták a helyüket, izgalmas és közben kicsit hagyományos ízkombinációkkal.

Az ételek miatt még szerintem visszatérek, de ami első tapasztalásra kicsit visszavett az élményből, az a kiszolgálás minősége, amiről sajnos nem tudok sok jót mondani. Az ételeinket kétszer rossz asztalhoz vitték ki, majd elénk rakva az ételek ismertetése nélkül magunkra maradtunk, és tíz perccel később az italainkat is megkaptuk (a sorrend nekem valahogy nem stimmel, de javítsatok ki, ha tévednék). Az üres tányérok elvitele után az elszürcsölt koktélok üres csontvázai, a magányos poharak, amikben a jégkockák szép lassan az idő múlásával kisebb tócsákká alakultak, csak várakoztak és várakoztak, mint ahogy mi is, hogy odaszagoljon akár csak egy pincér is a rengeteg közül. Akik vagy félrenéztek, vagy már addig szemeztem velük, hogy én éreztem magam kellemetlenül, de odajönni nem jöttek, így csak ültünk tovább, előttünk az itallappal, arra várva, hogy szomjúságunkat még egy kicsit oltani tudjuk. Azt se mondhatom, hogy egy sarokban kucorogtunk volna, mert a legforgalmasabb helyen ültünk, és mögöttünk, mellettünk haladt el mindenki. De csak elhaladt. És nem megállt. Két óra hosszas várakozás után (lehet, hogy mindenkinek csak egy koktélnyi idő jár, ezért nem kaphattunk még egyet?) megelégeltük és távoztunk. A helyzetet oldani tudta az este végén a negatív élményt ismertetve a kollega bocsánatkérése.


Legközelebb mindent (még a második kör italt is 😆) kikérem egyszerre, viszek magammal plusz pulcsit, és javítok a szemezős-integetős technikámon, mert úgy tűnik, valami nem stimmelt vele. De az is lehet, hogy aznap nem a láthatatlanná tévő köpönyegemet kellett volna felvennem. És akkor talán még lehet nem is fáztam volna. Na majd legközelebb!



/ Ami sokaknak fontos lehet: a hely kutyabarát! 🐶 /


Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir