Ugrás a fő tartalomra

ÁFONYÁS BABKA


Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶 

Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában.
Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanolyan omlós maradt, mint amikor elkészült. De azért egy kicsit várjatok vele, amíg meghűl, ne forrón egyétek.

- - - - - - - - - - - - -

R E C E P T

130 ml laktózmentes tej
50 gramm barnacukor (én jobban szeretek barnacukrot használni, de sima kristálycukrot is használhattok hozzá)
1 tojás (én bio tojást használtam)
55 g olvasztott laktózmentes vaj
17 gramm élesztő
270 gr liszt (búzafinomliszt, vagy teljes kiörléses liszt, amitek van otthon)
egy csipet só

A meleg tejbe morzsoljuk bele az élesztőt és tegyünk bele 10 grammot a cukorból. Várjuk meg, amíg felfut pár perc alatt az élesztő a cukros tejben. Keverjük össze a lisztet és a tojást, a maradék cukrot és az élesztős-cukros tejet, a csipet sót és az olvasztott vajat a keverőtálban. Körülbelül 10 percig dagasszuk géppel, majd letakarva kelesztjük 40 percet.

Amíg pihen, állítsuk össze a tölteléket!


Töltelék:
70 g olvasztott vaj
2 evőkanál kakaópor (20-22%-os kakaóvaj tartalommal)
3 evőkanál porcukor
kb. 100 gramm áfonya
3 marék pörkölt mogyoró, vagy amennyit nem sajnáltok

Ha nincs friss áfonyátok, akkor helyettesíthetitek például mazsolával is.

A tészta töltelékkel való megkenése után tekerjétek fel, hogy egy kis hengert kapjatok belőle, és mutatom is, hogyan tudjátok szépen befonni, miután kettészeltétek. FONTOS, hogy a legtetejét ne vágjátok el!
A sütőbe helyezés előtt keverjetek ki egy tojást egy evőkanál tejjel, kenjétek le a babkát és szórjátok meg pirított mogyoróval, vagy aprított törökmogyoróval.

175 fokon süssétek 30-33 percig.

Sütés után pedig jöhet a korona a tetejére: a cukorszirup!
Ehhez egy kis lábosban forraljunk össze 70 ml vizet, egy kis mézet (kb. egy evőkanálnyit) és 60 gramm cukrot, majd csorgassuk rá a babkánk tetejére.

Voilá!

Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir