Ugrás a fő tartalomra

AZ ÉN VEGÁN RÉPATORTÁM



Az én vegán répatortám igazán különleges: avokádóolajjal készült, pekándió, kesudió és mogyoró is helyet kapott benne, megspékelve egy kis datolyával és a tetején lágy kókuszkrémmel.

És hogy micsodaaa?! Vegán torta? Sose gondoltam volna, hogy én valaha készítek ilyen sütit, de hát úgy látszik, ez az idő is elérkezett :D Nem egy tipikus recept ez tőlem, de a húgom ezt kérte a szülinapjára, és hát ha ezt kérte, akkor én ezt készítettem el neki. Saját recepttel.

Sose mertem még vegán recepttel kísérletezni, és sajnos elsőre nem is sikerült, szépen elrontottam, amin annyira nem is lepődtem meg, bár kissé szomorú voltam (na jó, nem kissé, mert fél napig lógattam az orrom miatta). De nem adtam fel és második nekifutásra tökéletesítettem a receptemen. Persze nem minden sikerülhet azonnal finomra, és ezt el kell fogadni, nem szabad feladni. Így tettem én is.

A liszt-olaj arány nem volt valószínűleg megfelelő az első adagnál, illetve ami egy fontos tanulság volt, az az, hogy a répából ki kell nyomkodni a nedvességet. Legalábbis erre következtettem az alapján, hogy nagyon lédúsra sikeredett az első adag masszám, amit igazából annyira nem is furcsálltam, tekintve hogy sose készítettem vegán süteményt, így azt gondoltam, hogy ennek biztos ilyennek kell lennie. Amikor megsült, nem is tűnt rossznak, még tűpróbát is végeztem, viszont miután kihűlt és másnap felvágtam, konkrétan nyersnek érződött. Valószínűleg nem száradt ki eléggé a tészta, és kevés volt a szárazanyag és sok a folyadék, mert még egy fél almát is belereszeltem, mondván, hogy na majd milyen finom szaftos lesz a süti tőle! Hát, ez sajnos nem jött be. De ebből tanul az ember. Így ezt ki is vettem a végleges receptből. Elsőre avokádóolajat használtam és másodszorra is emellett döntöttem, mert ennek az olajnak van egy kis diós beütése, ami jól passzolt a sütihez. De ha szeretnétek, kiválthatjátok étolajjal is ezt a hozzávalót.

Na de félretéve a kudarcot, jöjjön a jól sikerült recept, amiben kiküszöböltem a nehézségeket és sokkal óvatosabban bántam a hozzávalókkal, mindent alaposan lejegyezve. Került bele kesudió, pekándió és mogyoró is, illetve datolyát is beleaprítottam az ízhatás kedvéért.
A tetejére vegán kókuszkrém került citromhéjjal megspékelve, amitől a piskóta egy kis extrát kapott.

És most lássuk a várva várt (a jól sikerült) receptet! :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

R E C E P T

Reszeljünk le egy nagyobb lyukú reszelőn annyi répát, hogy összesen 200 gramm legyen a pucolás után, és ne pedig előtte! Papír kéztörlő és szita segítségével nyomkodjuk ki, töröljük szárazra, szorítsuk ki belőle a nedvességet, hogy ne ázzon el tőle a sütink.

Aprítóban kicsit zúzzuk össze a kesudiót, pekándiót és datolyát.

Egy közepes méretű tálban keverjük össze az összes hozzávalót és gyúrjuk össze, hogy eggyé álljon.

A piskóta hozzávalói:
. 300 gramm liszt
. 100 gramm cukor
. egy csipet só
. fél teáskanál vaníliáscukor
. 6 gramm sütőpor
. egy csipet szódabikarbóna
. fél teáskanál fahéj
. fél teáskanál szerecsendió
. fél teáskanál gyömbér
. 200 gramm reszelt répa
. 2 evőkanál aprított mogyoró
. 60 gramm kesudió
. 60 gramm pekándió
. 30 gramm datolya
. 60 ml víz
. 60 ml narancslé
. 50 ml avokádóolaj

180 fokon süssük 45-50 percig.

A sütink tetejét koronázzuk meg egy lágy krémmel, amit közepes lángon forraljunk fel, 5 percig kevergessük, majd tegyük félre egy kicsit hűlni. Ezután csurgassuk a piskótánkra és várjuk meg, amíg az egész teljesen kihűl. Díszítsük kókuszreszelékkel és aprított mogyoróval.

A krém hozzávalói:
. egy citrom reszelt héja
. 250 ml kókusztejszín (én Alpro-t használtam)
. 1 evőkanál cukor


Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir