Ugrás a fő tartalomra

KIOSK / KARANTÉN TESZTELÉS

A karantén-home office-ebédházhozszállítás fergeteges hármasában most a KIOSK ebédmenüjét próbáltam ki egy teljes héten keresztül. A Kiosk is fent volt már a listámon, és ha már így hozta az élet, akkor most, a karantén alatt próbáltam ki a náluk kapható fogásokat.

Az elején máris a végével kezdeném: a desszertekkel.

Minden nap teljesen eufórikus állapotban nyitottam ki a desszertesdobozt, hogy vajon milyen szemet gyönyörködtető látvány fog elém tárulni aznap. A heti lista alapján a Rigó Jancsit vártam a legkevésbé, mert nem szeretem az ilyen típusú habos-krémes sütiket, de hát ez annyira nem az volt, amit vártam volna, hogy azt szavakkal leírni se tudom. Ennyire űberkirály desszertet rég nem ettem, ráadásul annyira pozitív csalódás volt pont emiatt, hogy nem szeretem alapjáraton ezt a süteményt, hogy őszintén szólva nem is értem, miért ezt a nevet adták neki. Kinézetre nagyon baba volt, ízre pedig OHMYGOD, take all my money érzés kerített hatalmába, ahogy elmajszoltam. Roppanós réteg, sűrű (nem habos) szupercsokis íz. Isteni.


Ami még labdába rúgott, az a csütörtöki Csoki marquise volt, ami mellé olyan málnapüré került, hogy azt hittem, minden egyes falatnál egyszerre több száz málnaszem robban a számban. A hozzá kerített morzsa textúrája és a vaníliás krém mennyei kombinációja csak emelte a csoki fényét, egyszerűen minden pici kis falat és a málnaszem hozzáadott az ízélményhez. Csodálatos volt.



A szerdai Máglyarakás sajnos nem volt ekkora izgalom, túl édes volt, ami szintén elmondható a hétfői Pisztáciás sütire. Ott a pisztáciás-marcipános íz dominált nagyon intenzíven és a szó szerint csöppnyi maracujaszósz annyira brutálédes volt, hogy két pohár vizet le kellett tolnom utána. A tésztája viszont szuperomlós volt, a rajta lévő friss gyümölcsök pedig rögtön el is fogytak róla, de maga a "massza" sajnos nem jött be.


Az i-re a pontot a pénteki, utolsó napra rendelt Eper omlett névre hallgató desszert tette fel, puha piskótával, a piskóta és a krém közötti eperszósszal, friss eperrel. Szuper lezárása volt a hétnek ez a finomság.


Ezek a falatnyi, fenséges dizájndesszertek mind akkora ízbombát rejtettek magukban, hogy szinte kész csoda volt, hogy egy-egy darabba mennyi íz sűrűsödik össze.


A levesek közül a két favorit a Szárnyas raguleves tejföllel, zsályával és az Almaleves citromfűvel voltak. Az almalevest a kellemes tavaszi idő miatt másnap, jól lehűtve, hidegen ettem meg, a raguleves pedig olyan gazdag volt a zöldségektől, hogy már azzal majdnem jól is laktam. Mindkét leves a maga módján volt frissítő és jóleső.

A Tavaszi zellerleves állaga nem fogott meg, a Gombaleves intenzív és krémes volt, ez teljesen rendben volt, viszont nem vagyok oda a gombalevesért, ezért ezt is átpasszoltam. Péntekre a szakács nagyon szerelembe eshetett, mert a Magyaros zöldbableves annyira sós volt, hogy a felét se tudtam megenni, pedig a sóssággal nem szokott gondom lenni, de ez már nekem is sok volt.


A Lecsós pulykaragu tarhonyával remek hétfői kezdés volt, tökéletes állagú volt a tarhonya, feldobták az újhagymával. Egy kicsit több hússal én elbírtam volna viselni, de jóízűen belakmároztam az egészet, minden egyes kis tarhonyadarabig.

A Kukoricapelyhes tengeri halfilé frissebb állapotában ütősebb lett volna, de hát nyilván egy panírozott halnál ez várható, ha pár órával korábban készül el. Így sajnos a ropogóssága elmaradt, de kihozta az ízét a citromgerezd és a currys majonézzel remek párosítás volt az egyébként nem túl minőségi rizs. Ahhoz képest, hogy nem vagyok akkora hal fanatikus, simán megenném ezt a fogást máskor is.


A Töltött csirkecomb borsós tölteléke nagyon adta, viszont alatta sajnos a husi kevés volt, mint ahogy az általában a combbal lenni szokott. Ha még egy combot hozzácsaptak volna, tökéletes is lett volna mennyiségre. A hozzá készült törtburgonya remek volt.

A Túrós csusza felejtős volt a heti menüből, és ahogyan az a képen is látszik, kevés túróval készült, így inkább csak egy tésztakupac volt ez.


A pénteki Vadas marhanyak volt a kedvencem: tökéletes arányban volt egymással a hús és a köret, a marhanyak extraomlós és puha volt, de azért még egy kis szaft jöhetett volna rá.
Egyértelműen ez vitte a prímet a főételek közül.


Az 5 napra rendelt ebédmenü desszert nélkül 2100 Ft/nap, desszerttel 2550/nap, hétfőtől péntekig egyben rendelve a menü pedig ingyenes házhozszállítással jár.


Jó volt kipróbálni a KIOSK konyháját, de annyira nem vett le a lábamról. Ha megnyílnak a helyek Budapesten, azért a nyár folyamán biztosan kiülök majd a teraszára egy fröccsre és egy csodálatos desszertre élvezni a jó időt.


#koronapló #karanténkonyha #házhozszállítás


Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir