Ugrás a fő tartalomra

MÁTKA TESZTELÉS


A karantén idején sem maradhat el az étteremtesztelés, csak most rendhagyó módon történik mindez, és alkalmazkodva az új helyzethez, a lehetőségeknek megfelelően teszteltem most a Mátkát, azaz a Mátka egy teljes heti menüjét.

A Mátka (a Gozsdu udvarban található) főként a design és a hely arculata, hangulata miatt már fent volt egy ideje a listámon, többször el is sétáltam mellette a pre-karantén időkben, de valahogy egyszer se jutottam el odáig, hogy betérjek és kipróbáljam. Viszont nagyon csábított, és hát előbb vagy utóbb, de most végre erre is sort kerítettem.

Az elmúlt három hétben áttértek a budapesti ingyenes házhozszállításhoz, ahol többek között ebédmenüt is lehet tőlük rendelni, heti 3 fix levessel, amiből akár kérheted minden nap ugyanazt, ha szeretnéd. A 7 napból vega és húsos ételek és egy vasárnapi desszert is tarkítja a változatos menüsort.

Mivel mostanában a stayhome miatt kialakult az emberek jó nagy részénél az otthon főzés és a spórolás, így rengeteg kajával kapcsolatos téma, cikk, fotó, videó, tudásmegosztás lett fellelhető a neten, és megsokszorozódott az online tartalom a karanténkompatibilis kajákkal kapcsolatban és az otthoni sütés-főzés őrület a csúcsra volt járatva az elmúlt hetekben. A vendéglátóhelyek ezzel párhuzamosan pedig kezdték megélni a rémálmot és próbáltak alkalmazkodni ehhez az új helyzethez így, hogy korlátozott nyitvatartással, bezárással, futárcégekhez való csatlakozással, vagy saját kiszállítással küszködtek és küszködnek a mai napig.

Úgyhogy ha már a négy fal közötti friss kutatások szerinti kedvenc időtöltésünktől, azaz a sütés-főzéstől kezdünk egy picit besokallni és minden kreatív ötletünket bedobtuk már, megettük, megfőztük amit csak lehetett, akkor érdemes egy picit az ételrendelés felé kacsingatni, hiszen sok hely próbálkozik most az életben maradással, ami miatt pedig - a fogyasztók nagy örömére - szuper árakkal és még akár ingyen kiszállítással is működnek.

Na és így vezetem át a szót a Mátkára, ahonnan jelenleg egy 5 vagy 7 napos menü (levessel és főétellel) napi 1000 Ft-ra jön ki, ha pedig csak egy napra rendelnétek, akkor 1500 Ft-ból gazdálkodhatjátok ki az ebédeteket. Azért ez aztán nem semmi szerintem. Én rendeltem már több helyről is a karantén alatt, de ilyen jó áron ekkora adagot és ilyen jó minőséget ráadásul minden nap frissen, ebédidőben szállítva nem igazán ettem.


Egy csütörtöki napon csatlakoztunk be, azaz először csak két napra próbáltuk ki a napi ebédmenüt, majd pedig egy hétfőtől péntekig tartó etapot iktattunk be.
Vajas spárgakrémlevessel kezdtem, ami isteni volt, a paradicsomos húsgombóc főétel pedig olyan jóízűen esett, hogy szomorú lettem, amikor az utolsó falathoz értem. Pénteken jöhetett a csontleves (a tökéletes állagú) csigatésztával, és rántott sertéskaraj, amihez zöldséges rizs köretet adtak. Ez nekem túl fűszeres volt, de összességében nem bántam: a panír a sertésen csodálatos volt, puha, omlós husival, és még egy kis csalamádét is hozzádobtak, amivel teljes lett az étel.
Következő héten a spárgavonalon maradva a 3 leves közül megtartották őt, és a főételek közé is becsempésztek egy zöldspárga rizottót. Na de erről picit később.

A hétfői parajfőzelék kellemes csalódás volt, amit alapjáraton egyáltalán nem bírok megenni, de most a felét sikerült legyűrnöm, ami nagy szó nálam. Krémes és intenzív volt, így aki szereti a paraj-, azaz spenótfőzeléket, annak ez nagyon bejövős lehet. Mellé egy főtt tojás és egy nagyobb darab fasírt járt. Ezen a napon a kolbászos burgonyalevest választottam, ami nekem túl csípős volt, itt ez picit túl lett tolva, de ettől függetlenül ízlett. A juhtúrós sztrapacskán sajnos csak mutatóban volt a pirított szalonna, ennek nem volt különösebb hozzáadott értéke, a juhtúró elnyomta. Ha lett volna itthon egy jó adag baconöm a hűtőben, akkor tuti pirítottam volna még hozzá egy marékkal.
A szerdára választott tormakrémleves sonkachips-szel névre hallgató leveshez sajnos a sonkachips lemaradt a csomagból, de a krémleves csodálatosan-kellemesen csípős volt, meg is lepődtem azon, hogy ennyire bejövős volt, és hirtelen véget ért az ízélmény, mert hát egyszercsak elfogyott a tányéromból 😆
Az óvári sertésborda egy kicsit kiszáradt, a sajt pedig túl sok volt rajta nekem, de a marinált kápia paprika szaftos állaga feldobta a krumplipürével.

Csütörtökön a várva várt borzaska volt terítéken, pulykahúsból készítve.
A tormakrémlevesből most nem maradt el a sonkachips, aminek a sóssága jól passzolt a leveshez.
A borzasra elfért volna még sajt, de mást nem tudok felróni neki, nagyon klassz, finom, puha, omlós, szuperjó bundában lévő, laktató husi volt, amiből egyszerre meg se tudtam enni az egészet.

A péntek a zöldspárgás rizottóé volt, amihez a parmezánforgácsot sajnálatos módon lefelejtették, de enélkül is megállta a helyét, és itthon úgyis volt még egy felbontott zacskó Grana Padanom, így szórtam rá egy keveset. A rizottó egy kicsit itt-ott keményke volt, de kellemesen krémes állagú és laktató, egy igazi tavaszi ebéd, amit egy fél pohár fröccsel kiegeszítettem, hogy teljes legyen az élmény.

Próbáltam itthon megteremteni a hangulatot a tálalással, de azért ha nyitva lesz a hely, biztosan betérek egyszer, mert azért mégiscsak úgy az igazi 😊


Ahogy azt ti is láthatjátok, egy szép, változatos menüsort hozott össze a Mátka a szezonális alapanyagokból inspirálódva, és mindig kiegészítve egy-egy érdekesebb elemmel a hagyományosabb ételeket. Ebben a letesztelt heti menüben a konyhára jellemző volt a tejtermék központúság, így laktózérzékenyeknek érdemes bekészülni laktózbogyóval az ilyen fogások előtt. Ár-érték arányban szuper, egyedül a lefelejtett egy-két elem és a néhol jelen levő túlfűszerezés miatt adok rá 9 pontot, de nagyon örülök, hogy rájuk találtam a karantén ideje alatt is.




#koronapló #karanténkonyha #házhozszállítás

Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir