Ugrás a fő tartalomra

ZABVARIÁCIÓK



☀️🍓🍓🍓☀️

Tagadhatatlanul itt a nyár, benne vagyunk az eperszezonban és igazán jól esik friss gyümölcsöket enni ilyenkor. Én legalábbis ekkor, nyár elején, tavasz végén fogyasztom a legtöbbet.
A reggelire mindig azt mondják az okosok, hogy bőségesen kell fogyasztani, és reggeltől kezdve fokozatosan kevesebbet enni, ami nálam pont fordítva szokott lenni, és este eszem tele magam, a reggelit sokszor kihagyva. Ez sokszor azért is van, mert nincs ötletem, hogy mit ehetnék a nap kezdetén és macerásnak gondolom az elkészítést is, munka közben nincs rá időm. De ez csak kifogás, mert egy zabkását összeállítani nem sok idő, csupán negyed órával korábban kell felkelni hozzá és máris jóllakottan tudunk munkába indulni, vagy az otthoni munkaállomásához ülve még munkaidő kezdete előtt összedobni és elfogyasztani.

Alapvetően a zabpehely egy olcsó és egészséges étel, amit sokféle variációban tudunk elkészíteni. Én most 4 nyáreleji zabvariációt állítottam össze nektek, amiben találtok egy kicsit édesebb, savanykásabb, frissítő és töményebb, trópusi verziót is. Természetesen szuper gyümölcsökkel, mert hát kajafronton ez a legérdekesebb, amivel fel lehet dobni ezt a nagyszerű alapot.


A rostban gazdag zabpehlyet több kiszerelésben is kaphatjátok: nagyobb és kisebb szemű verzióban. És hogy miért is szuper ez az étel?
Változatos kombinációkban fogyasztható, és éppen ezért kitűnő alapul szolgál, amit bármilyen növényi tejjel, tehéntejjel, vagy akár vízzel lehet kombinálni. Gyors és egyszerű elkészíteni, tápanyagban gazdag, és hamar eltelít.


  T R Ó P U S I   H A N G U L A T  


Alapozzuk meg a trópusi hangulatot ezzel a kókuszos csodával, amiben az olvadó csoki és a banán tökéletes harmóniában van a kókusz textúrájával. Ez egy klasszikus kombináció, amit én nagyon szeretek és igazán laktató, finom fogás, amivel ebédig bőven ki lehet húzni.

Ehhez 60 gramm kisszemű zabra lesz szükség és 200 ml kókusztejre. A zabot és a tejet közepes lángon kezdjük el melegíteni, picit felforralni, körülbelül 5 perc alatt kész is lesz, de figyeljük, hogy mennyire szeretnénk azt, hogy magába szívja a tejet, és hogy kicsit szárazabb, vagy ragacsosabb legyen. Kevergessük, hogy ne tapadjon le. Ha kész, szedjük ki egy tálba, karikázzunk fel egy banánt, szórjunk rá egy evőkanál kókuszreszeléket és törjünk rá pár kocka étcsokit a meleg zabkására, hogy kellemesen ráolvadjon.

  F R I S S Í T Ő   E P E R C S O D A  


A következő nyáreleji zabkása fő inspirációja az eper volt, méghozzá friss, érett, magyar házi édes eperé. Ezt kiegészítettem az egészséges chiamaggal és frissítő mentával, és így született meg ez a kellemes kombináció.

Ehhez szükség lesz 50 gramm nagyszemű zabra, 1 teáskanál mézre, 100 ml laktózmentes tejre, 100 ml vízre (a vizet és tejet keverve az eperhez és mentához jobban illik, ha nem csak tejjel van feldagasztva a zab). A hozzávalókat közepes lángon forraljuk össze, kevergessük, hogy ne tapadjon le, és ha magába szívta a zab a folyadékot, szedjük ki egy tálba. Szórjunk rá egy evőkanál chiamagot, ízlés szerinti mennyiségű mentát és jó sok epret :)


  B O D Z Á S   E P E R M Á M O R  


Még egy epres variációt hoztam Nektek: ez egy picit szöszölősebb, de egy más megvilágításba helyezi a zabkását. Ez egy eperszósz alapú zabkása, amihez a bodza édessége lágy harmóniában egyesül.

Az eperszószhoz szükség lesz 100 gramm eperre, 1 evőkanál kristálycukorra és 30 ml vízre. Főzzük puhára egy lábosban az epret, hogy essen szét és segítsünk rá egy fakanállal összenyomkodni. Kevergessük, hogy ne égjen le, főzzünk belőle egy kicsit sűrűbb szószt.
Tegyük félre, hogy kicsit hűljön, és addig állítsuk össze a zabot. 50 gramm kisszemű zabot forraljunk össze 200 ml vízzel és 3 evőkanál házi bodzaszörppel.

A tálunk aljára kanalazzuk bele az eperszósz felét, tegyük rá a bodzás zabot, és a tetejére a szósz másik felét. Díszítsük citromgerezdekkel, és ha szeretnénk egy kis savanykásságot belecsempészni, egy gerezd citrom levét rányomkodhatjuk.

  M A N G Ó S   Á F O N Y A Á L O M  


A mangó nekem előidézi az igazi nyári feelinget: és ha most nem tudunk ott lenni, akkor képzeletben utazzunk el a trópusokra, a tengerpartra, egy lakatlan szigetre, és hunyjuk le a szemünket, hallgassuk a pálmafák lombjainak susogását, miközben a víz lágy morajlása csapdossa a fülünket. Hát én valahogy egy ilyen idilli környezetben tudnám elképzelni ennek a zabkásának az elfogyasztását, egy függőányban falatozva.

Először is 80 gramm fagyasztott áfonyát egy fél evőkanál kristálycukorral melegítsünk össze, és ha már forr, akkor nyomkodjuk szét minél jobban a gyümölcsöt, majd egy szita segítségével szűrjük le és nyomkodjuk ki egy tálba. A gyümölcs húsára nem lesz szükség. Egy lábosba tegyünk fel 60 gramm nagyszemű zabot, öntsünk rá 190 ml mandulatejet, és kevergetés közben hagyjuk, hogy közepes lángon magába szívja a tejet. Ha már majdnem kész, öntsük hozzá az áfonyás szaftot és még egy kicsit hagyjuk rotyogni. Ha elkészültünk vele, szedjük ki egy tálba, kockázzuk fel rá az érett mangónkat, tegyünk rá friss áfonyát és mandulát.


Remélem tetszett nektek ez a 4 variáció, próbáljátok ki Ti is! :)


A cikket a Tesztevők oldalán is megtaláljátok:
http://tesztevok.hu/2020/06/03/nyareleji-zabvariaciok/ 

Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir