Ugrás a fő tartalomra

Fű Juice Bár / DETOX KÚRA



Lelassulás, elcsendesedés, egészséges és tudatos napok, külső-belső tisztulás. A Fű Juice Bár 3 napos Detox kúráját teszteltem.


Nagyon felcsigázott ez a kúra, és hogy vajon elég kitartó leszek e hozzá. Sajnos sokszor szoktam abba a hibába esni, hogy ha este későn megkívánok egy hamburgert, pizzát, vagy egyéb, ilyenkor nem ajánlatos ételt, akkor azt hirtelen felindulásból meg is eszem, másnap pedig bánkódok, hogy ezt bizony nem kellett volna. És a testem sem hálálja meg, mert nem alszom jól, vagy csak nagyon sokára sikerül elaludnom és másnap nem vagyok energikus. Nem valami nagy az akaraterőm és kitartásom ha kajáról, főként kajamegvonásról van szó, így duplán nagy reményekkel álltam neki ennek a három napnak, hogy sikerülni fog e.


A 3 nap három színe (zöld, sárga és piros) és sorrendisége meghatározott hatással van a szervezetre, ezért ajánlottan nem szabad felcserélni a napokat.



1. nap


Izgatottan indultam neki egy kedd reggelen az első napomnak, kíváncsi voltam, hogy a zöld, hidegen préselt 100% gyümölcs és zöldséglevek vajon ízleni fognak e, és most, hogy már vége lett a kúrának, kijelenthetem, hogy az erre a napra összeállított levek voltak a kedvenceim! :) Egy nagyon kellemes és örömteli benyomás volt, hiszen zeller, petrezselyem, spenót és sóska is szerepet kapott ezen a napon, így nem gondoltam volna, hogy ezek lesznek a favoritok, mert magamtól biztosan nem mixeltem volna őket össze.



A búzafű shot volt az induló adag, aminek hatóanyagai kiváló lúgosítók és vértisztítók, a búzafű gyógyhatása több ezer éves múlttal rendelkezik és ma is az egészséges táplálkozás egyik alapját képezi.


A legnagyobb kedvenc a reggelire fogyasztott alma, mangó, kiwi, spenót, spirulina kombó volt, amit bármikor szívesen meginnék, akár minden reggel életem végéig. Igen, ennyire bejött :D A benne lévő spirulina megelőzi az allergiás tüsszögést, ami szuper, mert már bőven benne vagyunk az allergiaszezonban, reggelente én is körülbelül tíz tüsszentéssel kezdem a napjaimat. A kúra alatt ez csökkent, így mindenképpen hatásosnak mondanám. A spirulina az egyik legtrendibb superfood lett az elmúlt időszakban: gazdag növényi fehérjében, remek tápanyagforrás, segíti a jobb emésztést, segíti a megfelelő bélflóra kialakítását és csökkenti az étvágyat is.



Az avokádós cukkinis ebéd is jól esett, viszont a nassra fogyasztott cayenne borssal megspékelt lé egy kicsit nekem erős volt a bors miatt, de éreztem a jótékony hatását, így az is simán lecsusszant. Vacsi előtt egy kis szédülést éreztem, ekkor jött rá valószínűleg a testem, hogy még aznap nem kapott szilárd táplálékot, így bőszen ittam az ásványvizet, és még vacsi előtt kiegészítettem fél liter általam ízesített vízzel is, azaz uborkaszeleteket, citromfüvet tettem a mentes vízbe és azt is elkortyoltam.

Vacsira már teljesen zenbe, és egy kicsit bódult állapotba kerültem (és kissé éhes állapotba, ahol nehéz volt megállni, hogy ne egyek valamit ami a kezem ügyébe kerül), így inkább időben ágyba mentem és elszürcsölgettem a jóleső After8 céklaízben domináns levét, aztán szépen sorozatnézés közben álomba is szenderültem. Azt se tudom, mikor aludtam el legutóbb éjfél előtt, és másnap magamtól felkeltem egész kora reggel. Furcsán jó érzés volt ez :)


2. nap


Ezen a napon a sárga italok voltak fókuszban, amiben szerepet kapott mangó, narancs, gyömbér, kiwi, banán, répa, ananász, grapefruit, citrom, lime, sárgabarack, kurkuma és a superfoodok közül baobab és chiamag. A nap az immunerősítésről szólt, C-vitaminban gazdag gyümölcsökkel és zöldségekkel. Ilyenkor a Fű Juice Bár lányai által ajánlott sokat levegőn lenni, hogy minél jobban átjárja a testet a feltöltődés és a napsugarak. 

A második nap gyömbérshottal való indítása a reggeli félkómás állapotomban picit meghökkentett, ahogyan az intenzív, csípős ízével bedurrantotta a reggelt. Gyorsan innom is kellett rá egy nagy pohár vizet, aztán jöhetett a csodálatosan harmonikusan összeállított reggeli. A shot egyébként durva lehet annak, aki még nem ivott gyömbéritalt reggelre (mint ahogy nekem az volt), de nagyon hatásos: éreztem, hogy áttiszít belül, és hogy jól indul tőle a napom.



Az ebéd a grapefruit kesernyés ízével nem lett a kedvencem, de aki szereti ezt a gyümölcsöt, az imádni fogja ezt az italt. A mixben található baobab az immunrendszer feltöltésének szuper vitaminja, ami egyébként eredeti formájában a majomkenyérfa, vagy afrikai baobabfa termése. A fa gyümölcse már a fán kiszárad és megőrzi C-vitamin tartalmát. 



A nass hamar legurult, pedig a répás italokat nem szeretem, de bármikor máskor szívesen innám ezt a kombinációt a répa, alma, narancs és gyömbérrel, mert eléggé bejövős volt. A reggeli gyömbérshot után egy picit ódzkodtam ettől az italtól, de nagyon kellemes volt. A vacsorát viszonylag korán, 6-kor jólesően, kicsit mohón megittam, majd az After8-et 9 körül lakmároztam be. Az After8 előtt picit meginogtam, hogy vajon kibontsak e egy zacskó ropit, de sikerült túllendülnöm a hirtelen jött éhségérzetemen. Szintén hamar ágyba kerültem, és könnyűszerrel sikerült estére lecsendesednem és elengednem a stresszt.



3. nap



A harmadik napi élménnyel teli, teljes cikket a Tesztevők oldalán találjátok:

http://tesztevok.hu/2020/07/03/szilard-etel-nelkul-3-napon-at-avagy-ez-tortent-a-detox-kuram-alatt/ 



__________________________________________________________



És hogy milyen volt ez a 3 napos detox program?

Számomra teljességgel komfortzónából kilépő. Soha nem csináltam végig egy kúrát sem, mert az ételekről nagyon nehéz lemondanom, és ha tudom, hogy valamit nem szabad enni, akkor még inkább azt kívánom. A levek szuperek voltak, mindegyik a maga módján ízlett, és a legfurcsábbnak tűnő zöldségmix volt az egyik legélvezetesebb ízvilág (uborka, zeller, petrezselyem, alma, citrom). Ezek a levek feltöltenek, lecsendesítenek, kikapcsolnak. Kicsit furcsálltam is, hogy nem "kell" pörögni, mert ha pörögnék se tudnék. És ezt nem rossz értelemben véve. Nem mondom, hogy kellemes percek voltak, amikor második nap az utcán sétálva ebédidőben a korgó gyomrommal megéreztem az egyik panel ablakából kiszűrődő, épp frissen elkészült rakott krumpli illatát, de nem akartam volna enni belőle, mert nem kívántam. A levekből viszont még napi 1-2-t tudtam volna inni, az biztos :D Nem kívántam az édes koktélokat, és semmi gond nem volt azzal sem, hogy második nap egy hidegtálas vacsit csak szemlélőként néztem végig az étkezőasztalnál, miközben én csak vizet ittam. Nem hiányzott, hogy egyek, de összességében én hosszabb távon úgy tudnám elképzelni az én étrendemben és mindennapjaimban, hogy egy ebédet vagy vacsorát kiváltanék szilárd melegételre, amivel akár hetekig tudnám élvezni a levek ízvilágát. Ez így nyilván nem lenne olyan hatásos, mint a detox kúra, de egy egészségesebb, tudatosabb és kiegyensúlyozottabb rutin felé tudna vinni.


Amit érdemes egy ilyen kúra előtt megtenned:

Két héttel előtte csökkentsd a kávémennyiséget, hogy hozzászokjon a szervezeted, mert a kúra alatt nem szabad kávét inni. Én a kúra előtt három héttel (teljesen függetlenül tőle) elkezdtem fokozatosan leszokni róla, csökkenteni a napi két kávémat egyre, és egy héttel előtte már sikerült lenulláznom a kávéadagomat. Egy héttel a kúra előtt minél kevesebb zsíros és nehéz ételt fogyassz, hogy felkészítsd a szervezeted a változásra.

Pár nappal a kúra előtt már igyál sok folyadékot és semmiképp se cukros üdítőket (ezt mondjuk a napi rutinba is érdemes beilleszteni, a kúrától függetlenül).




A kúra alatt:

Természetes ásványvízből nyugodtan fogyassz sokat, ha megéheznél.

Ízesített vizeket is szürcsölhetsz, én például általam összeállított citromfüves-uborkás-limeos-narancsos, vagy ubrokás-citromfüves vizet is ittam a bubimentes ásványvizen kívül.

Ha nagyon nagyon éhes lennél és nem bírnád ki, akkor egy kis adag főtt barnarizst, vagy vízben főtt zabkását egyél estére. De ha lehet, ne fogyassz szilárd táplálékot, mert úgy lesz hatásos a kúra.


TIPP: ha tudtok, menjetek el a 3 nap alatt, vagy után jógaórára, vagy otthon jógázzatok, meditáljatok. Én a kúra utáni napon tettem ezt meg, és nagyon jól esett!

Az intenzív edzéseket azért célszerű kerülni, ha nem vagytok hozzászokva az ilyen jellegű kúrához.



Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir