Ugrás a fő tartalomra

KARDAMOMOS KEKSZ (LM, GM)

 Mostanában áttértem a laktózmentes tej fogyasztásáról a rizstejre: ezt teszem az elmúlt hónapokban a kávémba, a müzlimbe. És hát miért ne tegyem bele sütibe? A rizstej mellett most kipróbáltam a rizslisztet is, lecseréltem a búzaalapú lisztet és így született meg ez az őszi kardamomos keksz.

gluténmentes rizsliszt körülbelül háromszor annyiba kerül, mint a hagyományos liszt, de kiváló alternatív verzió és legfőbb ismérve, hogy gluténérzékenyek is fogyaszthatják, illetve 1:1 arányban kiváltható vele a búzaliszt.

A receptemben szereplő laktózmentes vaj miatt nem került a sütibe sok cukor, mert a laktózmentes termékek önmagukban édesebbek, mint a laktózos társaik, illetve a rizstej is édesebb, mint a hagyományos tej. Opcionálisan tehettek ebbe a krémesen lágy masszába chiamagot, én sokszor teszek a reggelimbe, így most ebbe a kekszbe is került. Fontos azonban tudni, hogy nem szabad túlzásba vinni a chiamag fogyasztását, így mértékkel együk!


Hozzávalók:

100 gramm laktózmentes vaj
80 gramm barna nádcukor
200 gramm rizsliszt
másfél evőkanál rizstej
1 tojás
egy csipet só
1 teáskanál őrölt kardamom
fél citrom leve
1 evőkanál chiamag (opcionális)

Elkészítés:

A vajat olvasszuk fel és keverjük ki a cukorral, majd az összes többi hozzávalót dobáljuk bele a keverőtálunkba és fakanállal vagy spatulával keverjük össze. Egy sütőpapírral bélelt tepsire tegyük őket kis golyónyi formában, majd lapogassuk el a kanál vagy spatula segítségével. Kellő távolságra tegyük őket, nehogy sütés közben nagyon összeérjenek és eggyé váljanak a tallérok. 175 fokon süssük 18 percig.


Megjegyzések

Popular Posts

SÓSKARAMELLÁS LAKTÓZMENTES SAJTTORTA

Habár sajnos már február van, és az volt az újévi fogadalmam, hogy többet blogolok, többet sütök-sürgök-forgok ebben az évben, eddig ez nem igazán jött össze. De most ezen a hétvégén végre megihletődtem ettől a csudaklassz szép tavaszi időtől (igenigen, valószínűleg nem fog sokáig tartani), végre éreztem magamban az affinitást ahhoz, hogy készítsek egy kicsit édes, kicsit sós, kicsit lágy és kicsit ropogós új sütit. Így született meg ez a laktózmentes sóskaramellás sajttorta. Sok helyen ettem már sajttortát és mindig valahogy az arányok voltak azok, amik nekem valahogy nem stimmeltek. Persze ízlések és pofonok, de nekem mindig vagy rengeteg volt a krémes rész, vagy túl kevés volt a szósz rétege, vagy leheletvékonyra passzírozták a sütőformába a zabos alapot, és így valahogy nekem egyik sajttorta sem volt az igazi. Jöjjön hát az én verzióm erre a sütire, a vastag zabos alap, a nála kétszer olyan magas sajttorta "töltelék" és a sohavégetnemérős karamellszósz. RECEPT

ÁFONYÁS BABKA

Annnnyira nagy boldogsággal tölt el, hogy ekkora érdeklődés volt a részetekről gyönyörű gyermekem, a mogyis-áfonyás babkám iránt, hogy meg is osztom veletek a receptet! ♥️♥️♥️ Végre valahára találtam egy kocka élesztőt a boltban (az elmúlt hetekben mint tudjuk, ez kész kincsnek számít), így rögtön rárepültem, hogy vegyek, és akkor eldöntöttem, hogy márpedig ebből tuti, hogy babka lesz! Találtam hozzá friss áfonyát és törökmogyorót, kakaópor pedig korábbról volt itthon, így összeállt a kép és a csillagok: megszületett a kakaós-áfonyás mogyis BABKÁM! 👶  Annyira szuperomlós lett a tészta, pihepuha kis párnácska, amin egy jót lehetne szundizni, közben illatolni és édes álomba merülni. Az áfonya pont azt a picikét savanykás ízt adja hozzá, amivel ellensúlyozni tudja a vajas-kakaós szaftos tölteléket, a mogyi roppanóssága pedig még egy plusz élvezet az ízek lágy harmóniájában. Egyszerűen nem bírok betelni vele 😊 És másnap is nagyszerű, nem szikkadt vagy keményedett meg, ugyanoly

MADAME PHO TESZTELÉS

Körülbelül 1 hónapja nyílt a Corvin sétányon egy új vietnámi hely, a MADAME PHO. Sajnos még csak készpénzzel lehet fizetni, úgy készüljetek! De remélhetőleg nemsokára beszerelik a kártyás terminált. A nyitás óta háromszor voltam és mindháromszor mást kértem az étlapról, így tudok teljes képet írni a főbb ételtípusokról, és ezért is írok most a helyről értékelést :) Először a tavaszi tekercs és leves kombót toltam. A tavaszi tekercs az egyik legjobb, amit eddig ettem, ropogós külsővel, friss alapanyagokkal. A levesek közül egy klasszikus PHO levest kértem marhahússal. Nekem a hús nem igazán volt elég benne, kétszer annyit simán elbírt volna. Adagra szép nagy volt, a felét haza is vittem vacsira. A WOK szekcióból Wokban készült rizstésztát választottam marhahússal. A tészta kicsit olajos volt, de finom és laktató, sok zöldséggel. Itt is nekem a hús kevés volt a tészta mennyiségéhez képest. Harmadszorra Pirított rizst kértem marhával (igenigen, sajnos imádom a marhahúst). A lepir